Author: PrairiePlayer (Minnesota, USA), 22-06-2009 22:32 Too Big, Too Slow I agree the map is too big and unnecessarily so. Travel time becomes a bore without some gates and AI turns become a long trial of one's patience. It isn't any fun to play.
Author: flai (1), 22-06-2009 16:29 flai 1
Author: leloup (Switzerland), 14-06-2009 11:05 impossible map This map is unnecessarily large! I could see that the author's intention is to create epic battles and let the AIs have time to develop their heroes, and yet it becomes really boring when you find out that you need to travel at least a month from your main base to get to the AI. From the second month on the AIs takes about ten minutes each turn, so the map basically becomes impossible. It would be nice to have some teleportation gate somewhere. The snowy field between the two human players is quite annoying... it is a great test on patience more than anything else.
Author: M Baker (Thailand), 12-06-2009 18:14 Thankyou Nice map, it works perfectly and gave me a long game to play.
I found the central island impossible to conquer, as the creature stacks were too powerful, but I didn't need the artifacts, I got enough from elsewhere.
Cheers
Author: Paul (Saarbruecken (BRD)), 08-06-2009 02:48 Like Something can you make better Ich gehe mal davo aus dass du deutsch verstehst. Ich kann nur sehr schlecht englisch, werde aber gegen Ende stichpunktartig das in englisch wiedergeben.
Ich habe die Karte 2xgespielt.
Zuflucht. Beim zweiten Mal habe ich die massenhaft dirty trees gelichtet und durch Suempfe ersetzt weil in diesem Teil der Karte das Spiel stark zu ruckeln anfaengt. Desweiteren habe ich "Unverzuegliche Reise" verbannt, weil die Garnisonen ansonsten keinen Sinn ergeben.
Die ganzen Kuesten sind loechrig. d.h. man kann an jedem Abschnitt mind. 1x anlanden. So ergibt die Bewachung vor und in den Garnisionen keinen Sinn. Bsw. die Vulkaninsel in der linken Haelfte.
Spieler 2 ist gegenueber 1 im Vorteil, weil das Schneegebiet eher erreichbar ist. Hier habe ich die Maskierung rechts neben der Bruecke fuer 1 weggemacht. Die Artefakte im Zentrum wurden nicht erobert, da die Bewachung zu stark wurde. Da duerfte die Quantitaet der Monster nicht steigen. 50 Titanen als Bewachung reichen.
Ansonsten hat das Spiel aber Spass gemacht und ich musste meinem Ki-Freund ein paar mal helfen. Optisch auch o.K bis halt der fill modus bei den dirty trees. Resourcenverteilung und sonstige Objekte auch gut.
Das Ganze wird durch die weiten Wege langatmig. Die Ladezeiten (Ladebalken) waren noch akzeptabel.
(I`m played this map 2x. modification:
spell "unverzuegliche reise" tilled. dirty trees region a liile claers up.
mask at player one rigt of the brige because the way to long into the snowregion. The coasts and islands are on some points passable. otherwise a nice map with acceptable loading time.)
Author: Sebastian Benda, 03-06-2009 17:44 Feedback plz Hi, I am the creator of this map and if you got feedback about the map for me i would realy appreciate that. Is the map balanced? - I never played it untill the end, because the computerplayer are so slow in the lategame, but maybe you finished it. greetz