Author: Karolína (Česko), 29-03-2024 12:11

Good adventure - Sir Christian Map 1 Haven - Heroes 5 map

I enjoy this map a lot, but I am stuck right now - I defeated Arantir and all green players, but they just keep spawning from the last town (the Ninurta-Usur). Nothing happened after I defeated Arantir, the blockage is still there, I don't know what to do. I can fly there with angelwings for in more...


Author: Solmyr , 29-03-2024 11:43

Note for SOD plugin users - Ira the Mage - Heroes 3 map

Make sure to have the "Original Obstacles" setting enabled (so it's a checkmark), otherwise some fights become impossible! For example, the first red dragon fight against the harpy. more...


Author: TurboHermit , 29-03-2024 10:44

Response - Prequildo's Hubris - Heroes 5 map

Thanks for playing, glad you enjoyed it! more...


Author: TurboHermit , 29-03-2024 10:44

Response - Prequildo's Hubris - Heroes 5 map

Hey there, thanks for playing! The border guards are a completely optional route, I don't think using instant travel will cause much of a problem. If you bypass it like that.

That being said, there's probably other instant travel issues on the map (like bypassing the tunnel guards), so
more...


Author: Svatopluk Nevrkla , 29-03-2024 09:26

Waterwalk - Good vs Evil - Heroes 3 map

Or sail through the blue gate, navigate through whirlwinds and there is a magical shrine with waterwalk spell. more...


Author: Svatopluk Nevrkla , 29-03-2024 09:02

Word from an author - Good vs Evil - Heroes 3 map

This maps plays very differently from other heroes maps as it works more like a giant puzzle, where you gain major advantage by finding tents, creating composite artifacts, completing quests and mist of the time you win by finding the grail in the end.
The movement is restricted a lot (with the exc
more...


Author: Svatopluk Nevrkla , 29-03-2024 08:39

Waterwalk - Good vs Evil - Heroes 3 map

Alternatively you can obtain boots of levitation from the questgiver in the top left corner of the picture. He will trade them for one titan. more...


Author: Svatopluk Nevrkla , 29-03-2024 08:34

Wlkousz - Good vs Evil - Heroes 3 map

To get to the angel wings you need to unlock the castle, where you can build a ship to cross water that is hidden underneath the mist. more...


Author: Ok sang , 29-03-2024 05:40

Ok - Gelu and Hota - Heroes 3 map

Ok more...


Author: Devin (Vancouver, BC, Canada), 29-03-2024 00:43

Great map but hard - Turns - Heroes 3 map

This is a good map. Took me several attempts before I have finally won the game. more...


Author: Devin (Vancouver, BC, Canada), 29-03-2024 00:42

waterwalk - Good vs Evil - Heroes 3 map

Use waterwalk to get to the light blue tent and you can learn the spell from a castle. more...


Author: Devin (Vancouver, BC, Canada), 29-03-2024 00:40

So-so - Good vs Evil - Heroes 3 map

Tried this map. Wow this map is so time consuming because there are so many colored gates that you cannot pass until you find a tent. I have already won the game but didn't bother finishing off this map as it got really boring trying to get to all of the tents. Some corridors are impassable to more...


Author: michel (france), 28-03-2024 23:16

instant trip - Prequildo's Hubris - Heroes 5 map

Hello, I am playing with your map but there is a small problem.. Some areas are protected by guards with keys (red, blue, and..) The player must find the masters of the keys to be able to cross the passages.. but you left the magic instant travel (magic spell dimension door) Is this voluntary? Thank more...


Author: michel (france), 28-03-2024 21:52

reply2 - Sir Christian Map 1 Haven - Heroes 5 map

No clues will be given to you..but remember the passages ( way )of this map, because they will be useful to you for the map that follows (Sir Arantir map) good game! more...


Subscribe to our Telegram Channel "maps4heroes.com" to be the first to receive NEW Maps and News for Heroes of Might & Magic 7, 6, 5, 4, 3, 2!

How can I support maps4heroes.com ?

YooMoney:
Login / Register on Maps4Heroes.com
Heroes 7 (VII) - Maps Heroes 6 (VI) - Maps Heroes 5 (V) - Maps Heroes 4 (IV) - Maps Heroes 3 (III) - Maps Heroes 2 (II) - Maps

Subscribe to our Telegram Channel "maps4heroes.com" to be the first to receive NEW Maps and News for Heroes of Might & Magic 7, 6, 5, 4, 3, 2!

Heroes5 - Your opinions about Blutfehde - map rating = 0 Likes

Title:
Type your opinion in the space below:
Your name:
E-mail:

Your vote:
City, Country:
Attach the picture: (Gif, Jpeg)
Download map Blutfehde - heroes 5 mapsDownload map Blutfehde - heroes 5 maps

   Download map -> Blutfehde

Heroes 5: Heroes 5 Tribes of the East

Mein Herr,
der Baum wird hoch und die Schlinge eng sein!
Ihr habt der stolzen Isabel von Kaltenburg die Vermahlung verweigert und den ehrgeizigen Gilraen bei Handel und Wurfelspiel betrogen.
Auch dem grimmigen Ingvar, mit dem euer Ahn' schon die Klinge gekreuzt hat, durstet nach Rache.
Nun, die Nekromanten bleiben noch, aber die wollen Euch auch bei ihresgleichen haben.
Rustet Euch der reichlich Fehde, vielleicht habt Ihr noch einen letzten Getreuen.

Added: 10-12-2017


Heroes 5 maps: Land of fire | Mittelerde | HELL ON EARTH | Land of legends


Author: Nalandor (Germany), 30-05-2017 13:26
Danke, Klasse Karte - Blutfehde
Tolle Karte,tolle Gestaltung, tolles Gameplay.
Bin begeistert über dieses Werk.
Habe auf schwer gespielt.
Anfangs hatte ich bis Tag 6 alles erledigt, wollte dann aber noch auf die Truppen der neuen Woche warten.
Zwischenzeitlich Ylthin getötet un an Tag 10 auch Dougal.
Tag 14 Tolgerd eingenommen.
Nachdem ich da unten fertig war passte es noch nicht oben und ich nochmal Truppen von oben holen gegangen, am Turm upgegraded und dann hoch.
Isabel hat zu diesem Zeitpunkt die Startburg eingenommen.
Ich schleiche mich also an ihr vorbei, irgendwie auch an Gilrean und presche los.
Dieser Save hieß "Angst-Wohin&qu ot; Hehe
Anfang w6 war ich Herr von Kaltenburg. UND : Was ne Freude über sowas einfaches wie ne Taverne...
Ende w6 Herr von Waldholz.
Jihaaaa Tag 43 Isabel im Feld geschlagen.
Tag 55 Hallin erobert.
( Dort konnte ich dann Ingvar in der Taverne kaufen mit ner Menge Artefakte....????? Ich habe ich gekauft und danach befragt WAS GENAU er mit meinem Blut machen wollte....Hehe)
Eine sehr coole Stelle für einen Memory Mentor. Quasi genau zur rechten Zeit am rechten Ort.
Bis dahin fast nur Macht-Skills mitKriegsgeräte n. Ab da auch mit Lichtmagie geskillt.
Dann die 2 te Elbenstadt eingenommen mit diesem richtig geil aussehenden Hafen.
Mit Talanar (er hatte soooo viele Einheiten, das er mir 2/3 der Armee weggemacht hätte ) ein Katz und Maus Spiel mit Stadttor hin und her zwischen den Elbenstädten.
Nach 7 Tagen ist er ausgeschieden.
TOLL das sowas geht und auf dieser Karte möglich war / ist.
Dann durch das grüne Portal zum Nekro. Dort direkt Giovanni und Kaspar an einem Tag ausschalten können und ab hier die Drachenkombi voll.
Mit Rudger, Dougal und Anwen als Kämpfer war es dann suchen und einnehmen bis zum Schluss.
Insgesamt 100 Tage benötigt und dornweiler noch eingenommen. Die letzte neutrale Ritterstadt hätte noch 3 TAge für Dougal benötigt.

SEHR SEHR COOLE KARTE. TOP

  Nalandor (Germany) writes:
30-05-2017 13:36

Danke, Klasse Karte - Blutfehde

Wie immer nimmt das Ding hier mein VOTE nicht an, keine Ahnung woren das liegt.
Ich habe mit 8 bewertet.

Mit 10 wird soooo viel bewertet, das man die 10 kaum noch Ernst nehmen kann.
Gestaltung finde ich super gut , Gameplay zu Beginn und in der Mitte auch top. Vor allem weil man IMMER unter Strom steht und man den Eindruck hat : Gleich haben se Dich.
Gegen Ende wird es etwas Wirr, da man nicht mehr wirklich Bedarf an Aufbauarbeit hat und nur noch die Städte und Gegner suchen will.
Die beiden neutralen Ritterstädte habe ich zum Ende hin nicht ganz verstanden.
Evtl hätte der Nekro sich dort auch breitmachen sollen, oder können was in meinem Versuch nicht vorkam.
Trotzdem tolles Werk, da die Spannung Laaaange erhalten bleibt und man sich wirklich teilweise wie ein Schattenkämpfer fühlt : Zuschlagen und weg. Was mit Rudger natürlich gut klappt. Natürlich nur solange wie man nicht eingekeilt wird, was hier auch gut möglich ist.


  Prototyp (Österreich) writes:
12-06-2017 01:51

Blutfehde - Blutfehde

Vielen Dank zurück, soviel Lob freut natürlich, aber besonders die Spielfreude die ich aus deinen Zeilen lese ist ein großes Kompliment! Ich denke, wir haben diesbezüglich den gleichen Geschmack.
Leider läuft es bei einen großen Teil der angebotenen Karten nach fast immer dem gleichen Schemata ab, aber vielleicht mögen es die meisten Spieler so.
Primäres Spielprinzip : solange wie irgend möglich immer in der schwächeren, unterlegenen Position, d.h. Ausgleich mit Mut , Risiko und höheren IQ. kurz: Guerillataktik.
Mein eigenes Werk habe ich noch nie auf „schwer“ gespielt und wenn ich dann noch deinen zeitlich straffen Erfolgslauf lese, möchte ich nicht dein Spielgegner sein .

Nach vielen Probeläufe zur Feinabstimmung (mehr Zeit als in die graf. Gestaltung) kam ich erst mit ca. 5-6 Monaten zum Sieg und hatte die heiratswütige Isabell als Endgegner.
Nochmal: ES FREUT MICH SEHR, DASS ES DIR SO GUT GEFALLEN HAT und mich mit einem ausführlichen Kommentar belohnt hast. Übrigens, ich hatte auch viel Freude bei Idee und Gestaltung.
Habe irgendwo im DW gelesen, dass du auch beim Map basteln bist, wann ist’s soweit?
TIPP: Die Veröffentlichun g im Kartenarchiv des DW war (zumindest für mich) nicht möglich.


  Nalandor (Germany) writes:
29-06-2017 15:11

Blutfehde - Blutfehde

Na, ich hatte natürlich immer save-Stände zu denen ich zurückgesprunge n bin.
Bsp.weise konnte ich die Startburg gegen den ersten Angreifer verteidigen und bin nachdem Isabell die Startburg eingenommen hatte an ihr vorbei gesprintet Richtung Elbentor.
Da kam ich auch mit hohen Verlusten durch, jedoch kam mir da schon nach 1 Tag umschauen im Elbenland ein richtig fetter Talanar entgegen. Darum dachte ich OK. Das ist der falsche Weg.
Bin also zu meinem "Angst-wohin&qu ot; Save zurück und unwissender Weise Richtung Kaltenburg gelaufen.
Herr dieser Stadt zu sein bedeutete ALLE Rittertruppen zur Verfügung zu haben. Glücklicherweis e direkt Richtung Waldholz gelaufen und demnach ne Menge Truppen kaufen können. Quasi 2 Wochenproduktionen. Durch die nun verfügbare Taverne habe ich das Spiel mit Scouts und Transporthelden überschwemmt um schnellstmöglic h das komplette Isabell-Startland zu besitzen und zu kennen. Isabell kam natürlich nach und der Kampf gegen sie war echt nicht einfach, aber mit ein paar Anläufen und Verlusten annehmbar gewuppt.
Da war der dickste Fisch schon recht früh von der Karte weg und das die beiden Nekros direkt neben dem Tor standen wo ich rauskam war wohl einfach nur Glück...
Ich werde die Karte sicher nochmal spielen und mal sehen wie die KI sich dann benimmt. Kann ja dann auch wieder ganz anders laufen.
Ach ja... meine Karte dauert leider ewig.
Hab mittlerweile ein 2tes Projekt angefangen und spiele zur Abwechslung mal ne Karte oder die KdM oder beschäftige mich mit dem richtigen Leben :-)
Ich denke wenn fertig dann fertig. Solange wird halt noch gebastelt.
Gruß Nalandor



Author: Prototyp (Tirol), 22-03-2017 03:11
Blutfehde - Blutfehde
Freut mich sehr, wenn es dir viel Spielfreude gebracht hat, denn der Spielablauf ist eher unüblich und nicht jedermanns Sache.
Eine möglichst lange Spannungserhaltung bei netter Grafik war das Ziel.


Author: marto (Germany), 22-03-2017 00:28
Danke! - Blutfehde
Danke für die nette map :)
Thanks for the enjoyable map :)


Author: Prototyp (Austria), 09-02-2017 13:30
Blutfehde - Blutfehde
Update 9.2.17
Improved and tested portals.


Author: Prototyp (Austria), 07-02-2017 19:48
Blutfehde - Blutfehde
спаси́бо Kir
but I have tested it, Group 14 has 2 ways!
It works with me correctly.
Perhaps a mistake in the transmission.
Still tips for improvement for the later English version?

  Kir (Russia) writes:
08-02-2017 09:37

One way ticket - Blutfehde

It seems to me that the portal is too close to the castle. One of his entrance. Win I do not stop. Other no comments.



Author: Kir (Russia), 07-02-2017 10:44
One way ticket - Blutfehde
A two-way portal works in one direction. From the central iemple necromancers no way out.
One way ticket - Blutfehde


Author: D.K., 04-02-2017 19:41
Boring, unappealing layout. - Blutfehde
Must be one of the worst maps I've ever seen/played. Most of the buildings in town cant be build so limited army. Scarce resources and opponents keep coming from week 1. Steer clear!

  Prototyp writes:
06-02-2017 01:21

Blutfehde - Blutfehde

Sorry, but it's only for tactically experienced players.



Author: Dennis Weiler (Sweden), 04-02-2017 15:25
Give me a hint - Blutfehde
Played on Heroic.
Killed orange (Dougal?) and then Ylthin, but have no ore so cant really build up my town. Day 7 week 2 comes Isabel with a huge army, and also green player (Ylthin?) is not far away either.

Got a pop-up in german but hey guys, if there's any vital information there please - why dont you release this in english too? German is not the world language if you though so..

  Prototyp (Austria) writes:
06-02-2017 02:32

Blutfehde - Blutfehde

Only for friends of the strategic game - few resources, weak cities but better IQ.
Early enemy contact, flight and guerrilla tactics.
Tip: All against all, main enemy is Isabell, duration of game about 7 months!
It is not a linear process - safe construction and later low rolling.
What language? There are many very nice Russian cards, it is more difficult to get OK.
I only built it for a German Heroes Archive. If desired, later a relevant English short text.
Enjoy yourself



Subscribe to our Telegram Channel "maps4heroes.com" to be the first to receive NEW Maps and News for Heroes of Might & Magic 7, 6, 5, 4, 3, 2!

Heroes 3: Horn of the Abyss 1.6.1 - Download Section

Heroes 7 News

Heroes 3 map: "Atlantic Revolutions"

Heroes 3 New map: "1797:Northern Italy campaign"

Heroes 7 maps

Heroes 7 patch 2.2 now available

Heroes 7 Creatures Fortress

Heroes 7 patch 1.8 now available

Heroes 7 patch 1.7 now available

Heroes 7 patch 1.6 now available

Heroes 7 patch 1.5 now available

Heroes 7 patch 1.4 now available

Heroes 7 patch 1.3 now available

Heroes 7 patch 1.2.1 now available

Heroes 7 cheats

Heroes 7 available!!! - Launch Trailer

Heroes 7 - closed beta 2 now available!

Heroes 7 screenshots

Heroes 7 Elves faction

Heroes 7 Dwarves faction

Heroes 7 Academy faction

Heroes 7 Haven faction

Heroes 7 release date: 29 September 2015

Haps4Heroes.com

How can I support maps4heroes.com ?

YooMoney:

Subscribe to our Telegram Channel "maps4heroes.com" to be the first to receive NEW Maps and News for Heroes of Might & Magic 7, 6, 5, 4, 3, 2!

Copyright © 1999-2024 All questions and comments please mail to evgkuz@yandex.ru

Privacy Policy