Author: Sasha (Canada), 01-05-2024 18:16

Yellow two way portal - Portishead - Way Home - Heroes 3 map

Wow, I was in the airship but was not able to figure out that path. Thanks a lot for your help more...


Author: VAD , 01-05-2024 14:02

Revenge from the Swamp - Revenge from the Swamp - Heroes 3 map

Отличная работа! more...


Author: Sulim81 (Poland), 01-05-2024 13:40

:) - Portishead - Way Home - Heroes 3 map

Need to get to airship yard at 56, 31 and then fly to portal via path which starts next to Tower city at 26,34. Just follow green bushes, there is a hint in the storyline.
To get to airship yard area you need to have diplomat's ring, which you get from a hut at 10,115 . All coordinates are for
more...


Author: Sikira (Japan), 01-05-2024 08:06

Sanquinary Ascension - Sanquinary Ascension - Heroes 5 map

Good more...


Author: Kanczo (Poland), 01-05-2024 01:21

. - Black Sails - Heroes 3 map

Wiem juz ogarnąłem, ale dzięki wielkie, dobrze że są jeszcze osoby co pomogą;) more...


Author: Sulim81 (Poland), 01-05-2024 01:11

:) - Black Sails - Heroes 3 map

1. Sciągasz mapę.
2. Kopiujesz do katalogu MAPS w katalogu głównym Hirosów.
3. Rozpakowujesz.
4. Odpalasz grę, wybierasz single scenarios i powinieneś mieć nową mapę widoczną na liście.
5. Jeśli ściągasz mapy na HOTA musisz mieć zainstalowany dodatek do Hirosów Horn of the Abyss. Mapy do wersjiS
more...


Author: Sasha (Canada), 01-05-2024 00:20

Yellow two way portal - Portishead - Way Home - Heroes 3 map

I guess I am getting there but would need more help to find a way to reach orange two way portal. I cleaned up level and need to go to the underworld. more...


Author: Sulim81 (Poland), 30-04-2024 22:53

Restart - The Devil Beneath You - Heroes 3 map

I restarted map and now I see why Roland is important, hell a lot of crusaders. Now Im struggling with Sandro, all minions are down.
Amazing map.
more...


Author: 32167 , 30-04-2024 16:10

Done - The Devil Beneath You - Heroes 3 map

Once again, thank you so much for such a thoughtful map.
We look forward for your new creation!
more...


Author: Kanczo (Poland), 30-04-2024 12:05

HOW TO PLAY MAPS? - Black Sails - Heroes 3 map

Hi I dont know how to play this or any other map, what do I do when I downloaded map and what do I do next ?PLS HELP ME more...


Author: Kanczo (Poland), 30-04-2024 11:54

HOW TO PLAY THIS MAP IN HOTA - River Crossing - Heroes 3 map

What do I do when i downloaded this map?
I dont know how to get it to hota to play and if can i play it on multiplayer?
more...


Author: Levan (Tbilisi, Georgia.), 30-04-2024 10:21

Prince Joseph - map - Prince Joseph - Heroes 4 map

gorgeous. more...


Author: Heroes 3 Guy (United States), 30-04-2024 01:52

Thank you! - The Devil Beneath You - Heroes 3 map

This makes me very happy to hear! I've spent a lot of time on this map and will continue to make any needed updates! Enjoy! more...


Author: Heroes 3 Guy (United States), 30-04-2024 01:40

Keep Roland as Main Hero - The Devil Beneath You - Heroes 3 map

I understand that Artillery is not an ideal late game secondary skill, but if you follow the story, it is very important to keep Roland as your main hero! Hope you guys are enjoying my map! Keep the comments and questions coming! more...


Subscribe to our Telegram Channel "maps4heroes.com" to be the first to receive NEW Maps and News for Heroes of Might & Magic 7, 6, 5, 4, 3, 2!

How can I support maps4heroes.com ?

YooMoney:
Login / Register on Maps4Heroes.com
Heroes 7 (VII) - Maps Heroes 6 (VI) - Maps Heroes 5 (V) - Maps Heroes 4 (IV) - Maps Heroes 3 (III) - Maps Heroes 2 (II) - Maps

Subscribe to our Telegram Channel "maps4heroes.com" to be the first to receive NEW Maps and News for Heroes of Might & Magic 7, 6, 5, 4, 3, 2!

Heroes5 - Your opinions about Treibgut - map rating = 2 Likes

Title:
Type your opinion in the space below:
Your name:
E-mail:

Your vote:
City, Country:
Attach the picture: (Gif, Jpeg)
Download map Treibgut - heroes 5 mapsDownload map Treibgut - heroes 5 maps

   Download map -> Treibgut

Heroes 5: Heroes 5 Tribes of the East

Driven from their homeland by the griffin empire, Ossir and Ylthin settled in the westernmost place of the island kingdom.
But it's Orkland and Horde Leader Urghat wants her land back.
So they become flotsam in search of their beloved forests.

Language: German

Vom Greifenimperium aus ihrer Heimat vertrieben, siedelten sich Ossir und Ylthin im westlichsten Ort des Inselreiches an.
Aber es ist Orkland und Hordenfuhrerin Urghat will ihr Land zuruck.
So werden sie zu Treibgut auf der Suche nach ihren geliebten Waldern.

Added: 31-12-2020


Heroes 5 maps: Темный Лес | Fatal Controversy (light edition) | Sin Land | Острова Терры


Author: André Terpstra (Utrecht area, The Netherlands), 11-01-2021 18:58 Like
Better - Treibgut
Indeed, it is better now. I only have two suggestions. First, the obelisks are useless. Second, the underground is there but not needed for a win, I believe.
But the map layout is excellent and thanks to people like you, I continue playing. Keep up the good work!

  Hermann (Tirol) writes:
11-01-2021 20:58

Treibgut - Treibgut

Thanks for the tips and praise.
I convert the German version into the English (Flotsam) and take the opportunity to make it a little sharper and - I hope - better. I'm also changing the concept slightly.
No, you don't need the underground to win, but there should always be two ways to get there.
Why are the obelisks useless? Have not all been found or access blocked?
Beg your message.


  André Terpstra (Utrecht area, The Netherlands) writes:
13-01-2021 14:23

Obelisks - Treibgut

Only one of them (if I remember well) opens a piece of the puzzle. The rest do nothing, and once you have visited them all nothing happens. The puzzle is incomplete and so no Tear of Asha can be found. I know, one of the castles already has used one, so maybe there can only be one?


  Hermann (Tirol) writes:
13-01-2021 22:24

Treibgut - Treibgut

Thanks for the answer
There are 5 obelisks and I had a similar problem - it doesn't open any further. Another player has probably already found the tear. It would then be pointless to look any further. I'm just guessing, I'm sorry.
I hope you enjoyed it and still had fun.
If it was too easy for you, the harder English version "FLOTSAM" will be available in 1-2 days.



Author: Nalandor (Germany), 09-01-2021 08:42
I really enjoyed - Treibgut
I really enjoyed to play this map. A Look at the Mini map showas a water based map and that´s what you get. A really challenging start and mid game. Once you get to the break even point it will be easier. Had a lot of fun to fight back and explore this map. Great Work

  Nalandor (Germany) writes:
09-01-2021 09:03

persönlicher Dank - Treibgut

Mag mich hier auch noch bei Dir bedanken für diese Karte weil : Ich habe anfang des Jahres auch ne map fertig gehabt und sie veröffentlicht. War danach ein wenig durch mit heroes.... ( Manche Reaktionen sind einfach sooo dämlich :-)
Danach hab ich weder das Spiel, noch den Editor wieder angefasst. Jedenfalls hat mich Treibgut wieder dran erinnert wie geil und spannend heroes sein kann. Danke dafür.

Für meinen persönlichen Geschmack, dürfte ruhig weniger an goodies sein zu Beginn. Glück der Natur, Schützentraum sind schon großes Kino. Hinzu die Elbenschützen die anfangs mitwollen, ermöglichen viele Dinge... z.B. waren die beiden Millis die "freitriggern" schon längst eingenommen... Trotzdem, hatte im Mid-Game ne Menge Kontakt und musste schlau agieren um nicht überrannt zu werden. Das hat Spaß gemacht und macht diese Karte auch irgendwie aus.

Zusätzlich bin ich froh, das es da draußen noch Liebhaber für dieses Spiel gibt, die einen solchen Batzen an Arbeit auf sich nehmen Karten auszuklügeln, zu bauen und getestet hochzuladen.
Für eine schwindende Spielerschaft gehört da schon ne Menge Eigenantrieb zu und vor allem Bock auf dieses Spiel, was man beim spielen dieser Karte auch anmerkt.
Freu mich auf eine etwaig schwierigere englische Version und natürlich auf ein zukünftiges weiteres Projekt. THANK YOU


  Kir (Russia) writes:
09-01-2021 17:42

map - Treibgut

Your last card has only two reactions. +10 can't be stupid, obviously. So the second one.


  Nalandor (Germany) writes:
09-01-2021 22:36

Hmmmm - Treibgut

Yes, I was a little angry about this post. On the other side this is a comment section for everybodies free opinion.

In the end I have to be thankful for a constructive criticism.
So I apologize.....



Author: André Terpstra (Utrecht area, The Netherlands), 07-01-2021 19:12 Like
Nice - Treibgut
It is an interesting map. The ocean nature, limited entry/exit points and blocked routes make playing fun. However, once you have conquered the first castle and are able to successfully defend it, it becomes too easy to continue. Especially after conquering a few additional green castles the resistance disappears completely and then it gradually becomes boring to strike the final blow.
Oh, and the two additional heroes play no part at all, as you have already mentioned yourself.

  Hermann (Tirol) writes:
07-01-2021 20:28

Treibgut Vers.2 - Treibgut

Sorry, unfortunately a serious start error happened to me in the first version (brain corona). This mistake distorts the entire course of the game, the balance is destroyed.
The update version is available.
I promise, now it's going to be tough.



Author: Nalandor (Germany), 04-01-2021 22:27
Treibgut - Treibgut
Die Idee ist toll, vorerst zu fliehen und erst später in einem Startland anzugelangen.
Aber es geht tatsächlich wie ein Schwert durch die Butter...., aufgrund der 8 Drachen die man aus der Goldmine am Start mitnehmen kann. Evtl. dadurch kommen später auch ne Menge Truppen einfach mit. Denke wenn die Drachen anfangs nicht mitnehmbar wären..... Die sonstigen Goodies sind ja auch schon recht Premium... Cool fänd ich wenn in der Anfangsphase ein paar gestellte Orkkämpfe wären um sich später auch sicher Erzfeinde einstellen zu können.
Allerdings bin ich auch gerade erst Anfang Woche 5 und wer weiß ob nicht auch andere Erzfeinde ( Ritter?) gut wären.
Leider finde ich anfang des Jahres gar nicht soo viel Zeit zu spielen, aber ich bleibe dran und schreib dir meine Gedanken , in der Hoffnung das ich hier nicht rumspoilere.....


Author: Hermann (Tirol), 03-01-2021 12:39
Treibgut - Treibgut
Als erfahrenen Spieler und Ersteller (Nekromantenleutnant ) ist sicher aufgefallen, dass ich 2 Testhelden nicht gelöscht habe-peinlich aber temporär.
Yilthin ist sogar eine Jungfrau :); sie soll gleichgewichtig weibl. Spielerinnen (falls es solche gibt) stellen.
Wahrscheinlich ist die Map zu leicht, gebt bitte Bescheid.


Author: Nalandor (Germany), 03-01-2021 10:43
Danke - Treibgut
Freu mich total auf diese map und hab auch schon ein paar Züge gemacht....
Hoffentlich sind die kleinen Fehler nix weltbewegendes, damit die map trotzdem spielbar ist??? Das Ylthin ne Frau ist, ist kaum ein Fehler sondern eher Gadget auf Deinen maps...muahaa


Author: Hermann (Austria), 03-01-2021 01:57
Treibgut - Treibgut
Danke auch, für die schnelle und nette Antwort.
Auch beim Erstellen und X -fachen Testen der Karte will man die schwierige Zeit zu etwas kreativem nützen.
Die Map ist nicht unnötig schwer-es soll ja Spaß und Kurzweil machen-aber doch fordernd.
Jedenfalls viele vergnügliche Stunden und gesund bleiben.
P.s. habe leider nachträglich kleine Fehler entdeckt, werde sie bei einer eventuellen schwierigeren engl. Version beheben.

  Hermann (Tirol) writes:
06-01-2021 03:10

Treibgut - Treibgut

Danke Nalandor für den Hinweis auf den Kapitalfehler mit den Startdrachen.
War natürlich nie so gedacht und hat meine Kräftetarierung zerstört!
Habe es selbstverständlich in der neuen Version berichtigt (mit ein paar kleinen Verschärfungen).


  Nalandor (Germany) writes:
06-01-2021 12:20

Okay... - Treibgut

Ok, hab natürlich jetzt so begonnen zu spielen, da ich auch irgendwie dachte, das ich die Drachen noch für was spezielles brauche im späteren Verlauf, oder ein Glanzstart evtl. gewünscht gewesen wäre weils dann richtig übel wird... Na gut, dann fang ich ohne die Drachen nochmal an um die Karte besser kennenzulernen.
Lohnt sich das? Oder warte ich besser auf ein update?


  Hermann (Tirol) writes:
06-01-2021 16:32

Treibgut - Treibgut

Die Upgedatete Version liegt auf und ich hoffe, dass der Rest des Spiels für deinen Fehleralarm und die Nachsicht entschädigt.
Im Zuge wurde an ein paar kleineren Daumenschrauben noch gedreht.


  Nalandor (Germany) writes:
07-01-2021 16:44

Zwischenstand - Treibgut

Hab ja nun schon ewig kein heroes mehr gespielt und auch seit nem halben Jahr nix mehr gebaut. Aber die Karte vermag es einen zu fesseln. Hatte einige Scharmützel hier und da, sobald ich aber mal wirklich auf Erkundung war bin ich zuhause überrannt worden. Hab mich quasi nicht ausreichend geschützt. Mal sehen ob ich das noch retten kann. 1 Held konnte ich im Feenwald in Sicherheit bringen..
Ok... mal sehen ob ich mich wieder zurückkämpfen kann.
Tieru verlangt ja ne Rettung... muss da was triggern? Die Gerettete ist dort gewesen?? ( Allerdings gar nicht mal so einfach die Gute nach Hause zu bekommen mitten durch den D-Day)

Ja, wie du merkst, hab ich Spaß und Freude dran. In den Editor hab ich mir verboten zu gucken, bis ich da einmal durch bin....


  Hermann (Tirol) writes:
07-01-2021 20:08

Treibgut_Tipp - Treibgut

Freut mich und ich hoffe, dass Spannung und Spass möglichst lange anhält.
Wie erwähnt, sind es größteils Abwehrschlachten (mag nicht jeder) und die Balance Erkundung Rohstoffe und Heimatschutz.
Trigger- wenn man die Heldin befreit, erspart man sich die Drachenkämpfe vor den 2 Mil-Stadionen beim Tieru.
Großes Indianerehrenwort: habe nie den Editor zur Orientierung fremder Karten mißbraucht, man bringt sich um die Spannung.
Wünsche allen weiterhin viel Vergnügen.



Author: Strolchi (Saxony), 03-01-2021 00:19
Thank You! - Treibgut
I just downloaded your map and looking forward to play it now.
Iappreciate you people, for making this pandemic situation a bit more endurably.
Thank you, and stay healthy!


Author: Hermann (Austria), 31-12-2020 18:04
Treibgut/ Flotsam - Treibgut
Characteristic:
High level of defense, recourse planning and courage

Please report errors.


Subscribe to our Telegram Channel "maps4heroes.com" to be the first to receive NEW Maps and News for Heroes of Might & Magic 7, 6, 5, 4, 3, 2!

Heroes 3: Horn of the Abyss 1.6.1 - Download Section

Heroes 7 News

Heroes 3 map: "Atlantic Revolutions"

Heroes 3 New map: "1797:Northern Italy campaign"

Heroes 7 maps

Heroes 7 patch 2.2 now available

Heroes 7 Creatures Fortress

Heroes 7 patch 1.8 now available

Heroes 7 patch 1.7 now available

Heroes 7 patch 1.6 now available

Heroes 7 patch 1.5 now available

Heroes 7 patch 1.4 now available

Heroes 7 patch 1.3 now available

Heroes 7 patch 1.2.1 now available

Heroes 7 cheats

Heroes 7 available!!! - Launch Trailer

Heroes 7 - closed beta 2 now available!

Heroes 7 screenshots

Heroes 7 Elves faction

Heroes 7 Dwarves faction

Heroes 7 Academy faction

Heroes 7 Haven faction

Heroes 7 release date: 29 September 2015

Haps4Heroes.com

How can I support maps4heroes.com ?

YooMoney:

Subscribe to our Telegram Channel "maps4heroes.com" to be the first to receive NEW Maps and News for Heroes of Might & Magic 7, 6, 5, 4, 3, 2!

Copyright © 1999-2024 All questions and comments please mail to evgkuz@yandex.ru

Privacy Policy