Author: Платон мне друг (Latvia), 25-04-2024 13:16

TWO STEPS FROM HELL - Element Land - Heroes 3 map

Bravo for creator. One of the best map ever. I was using 3 lines of savings for 3-5 steps ahead. Exploration, economy, speed, hits, runs, traps... how to stop strong enemy in front of your town and using hit and run for removing his mana or reducing his hordes. One more time BRAVO! more...


Author: Kir (Russia), 25-04-2024 12:47

map - Искатели Хранилища (Vault Hunters) - Heroes 3 map

Идея интересная, однако игровой процесс заморочный. Я легко разбил наземных противников, но задолбался надоело копить войска для пробивки огромных армий нейтралов. Городов и жилищ не так много для этого. Дипломатии нет, Воскрешения нет и т.п. more...


Author: Платон мне друг (Latvia), 25-04-2024 12:37

Map editor is mandatory against crazy creator - Fawn's Labyrinth - Heroes 3 map

After seventh month very easy to lose idea what is the main direction... neverending walking???... and backvocal... in your head... in your head..ad ad ad... ZOMBIES ZOMBIES ZOMBIES...E E E more...


Author: Платон мне друг (Latvia), 25-04-2024 12:24

I LIKE TO MOVE IT MOVE IT...YOU LIKE TO??? - Fawn's Labyrinth - Heroes 3 map

Stupid crazy walking map.Finished after 12 months. A few battles with enemies and 99 percents with static hordes. AI boosted - i had more cities and permanent forces collecting, but in tavern shows that opps had stronger army sitting on their territories. Taken popular film name Fawn's Labyrin more...


Author: Платон мне друг (Latvia), 25-04-2024 12:06

WHAT TO DO IF YOU ARE LAZY??? - The water is important - Heroes 3 map

Just take random map and make small edit. Humans started with Adel and Dragon. On second step Luna start collecting resources on ally land. Finished on 3m3w4d. Very very bad creation. more...


Author: Платон мне друг (Latvia), 25-04-2024 10:40

WALK MF,,,WALK - Prisoners of War - Heroes 3 map

Played with humans.Diplomacy doesnt work.On 6th month all enemies died except blue one.Bring Graal to open map. To pass the gates around the middle lake you need 30th level.Spend two more month with 4 main heroes to destroy last one. Made a connection chain for collecting strong units and kill last more...


Author: Mango (Vietnam), 25-04-2024 08:37

Agreed - Leon's Redemption - Heroes 3 map

Same, punishing in not a fun way. Like first couple of days, should have warn me in the begining (before the fight) that i need to save 15 magic point in the first Wizardino to execute later fights, not like after i done almost 10 long kitting fight and then told me that i should have save magic poi more...


Author: Mattias (Sweden), 24-04-2024 22:29

Conquest of Heaven and Hell - Conquest of Heaven and Hell - Heroes 3 map

Thank you for creating such a fun and frustrating adventure! Best map i have ever played and i have been playing HOMM3 since its release.

to bad it was impossible for me to find the other hats needed for the quests :(

i will now try you other maps :)

best regards
Mattias
more...


Author: Костя (Россия), 24-04-2024 15:55

тетива из гривы единорога - Empire of the World 3 - Heroes 3 map

Здравствуйте. Я не могу найти тетиву из гривы единорога нигде. Я не могу понять, что упустил из виду more...


Author: Andor (UK), 24-04-2024 14:26

Advice - To conquer the world - Heroes 3 map

Have you guys played WoG before?

It includes an editing app inside the game and you can ban any spells you want and more.

You just need to add it to your current HOMM game.

Also if there is something you don't like about a map, if it's not too scripted, you can easily modify it f
more...


Author: Платон мне друг (Latvia), 23-04-2024 21:13

Задумка хорошая... реализация подкачала - Defence of Interest - Защита интересов - Heroes 3 map

На четвёртом месяце всех нагнул, а вкусных мест осталось с лихвой. Спасибо за создание. more...


Author: Платон мне друг (Latvia), 23-04-2024 13:26

Navigation, logistic, earth and one scholar. And ECONOMY, ECONOMY, ECONOMY. - Sail Into The Black - Heroes 3 map

3 navigators, but spend a lot of time for new castles. Possible to finish early. Sail and explore, be careful - a lot of traps. All connected with water-i mean enemies cities. more...


Author: Платон мне друг (Latvia), 23-04-2024 13:18

DIPLOMACY DOESNT WORK - Sail Into The Black - Heroes 3 map

Thx for good work,finished on 3m3w1d.Elfs forever, started with Enova. First step 3mines including gold, 2 heroes with expert money and 2 navigators onboard. One collecting, second Voy took inferno castle on 7th day with 50 centaurs. In the end had 5 heroes with TP and ressurection. more...


Author: Ja Rite (United States), 23-04-2024 01:26

Nice Map - To conquer the world - Heroes 3 map

Well done map, lots of detail, agree with other poster no reason to have tents if you have FLY/DD.

I'd recommend a version with some banned spells (or gettable later so it's easier to clean up at the end). Also buff up computer players, otherwise fun map.

Thanks for the upload!
more...


Subscribe to our Telegram Channel "maps4heroes.com" to be the first to receive NEW Maps and News for Heroes of Might & Magic 7, 6, 5, 4, 3, 2!

How can I support maps4heroes.com ?

YooMoney:
Login / Register on Maps4Heroes.com
Heroes 7 (VII) - Maps Heroes 6 (VI) - Maps Heroes 5 (V) - Maps Heroes 4 (IV) - Maps Heroes 3 (III) - Maps Heroes 2 (II) - Maps

Subscribe to our Telegram Channel "maps4heroes.com" to be the first to receive NEW Maps and News for Heroes of Might & Magic 7, 6, 5, 4, 3, 2!

Heroes5 - Your opinions about Wildes Weites Land - map rating = 1 Likes

Title:
Type your opinion in the space below:
Your name:
E-mail:

Your vote:
City, Country:
Attach the picture: (Gif, Jpeg)
Download map Wildes Weites Land - heroes 5 mapsDownload map Wildes Weites Land - heroes 5 maps

   Download map -> Wildes Weites Land

Heroes 5: Heroes 5 Tribes of the East

Language: German
Vittorio, wegen der todlichen Krallen seiner Balliste "Falke" genannt, erreicht ein Hilferuf Yilthins aus dem Reich nordlich der gro?en Brucke.
Er verspricht seinem treuen Freund ehest Unterstutzung so bald er sich bis zu seiner Heimatstadt durchgeschlagen hat.
Immer bereit fur ein paar Scharmutzel mit den lichtscheuen Langohrweibern, freut er sich der kommenden Wochen.
Aber Land und Volker haben sich verandert.
Es erwarten ihn mehr als kleine Gefechte- viel mehr....

Added: 18-11-2017


Heroes 5 maps: The Regional Lord | Собачьи деньки | Dragons Cape | Ostrov Drakonov


Author: hermann (Tirol), 30-12-2017 20:32
WWL - Wildes Weites Land
Oublie le château!

In the weak castle, strengthen your army and flee to your green friends. They help you to find a strong castle.
Note the information
Good luck and fun!

Engl.Version: Name=SOKOL

  Markus writes:
22-04-2019 14:26

How - Wildes Weites Land

I cant see any way to escape to my green friends, there is no passage underground, and on the surface bridge is broken



Author: konio (Paris), 30-12-2017 18:01
wtf? - Wildes Weites Land
How the hell u can defeat anything with castle that goes only up to griffins?


Author: Helena (Utrecht, NL), 04-12-2017 18:59
Outstanding job - Wildes Weites Land
This really is one of the best of the hundreds of maps I've played, comparable with only a few. Easily a 10. Finished this on 9 months on normal, will try on hard/heroic another time.

It's wonderful how one can even think of such a map layout with promises of long and interesting journeys!

  hermann (Austria) writes:
06-12-2017 14:17

WWL - Wildes Weites Land

Hello Helena
I am very happy to receive praise from an experienced player.
My goal was to get the maximum of joy (and optics) out of the map.
It should be complex, but not too heavy, - of course, not everyone's taste.
If you play it again, please the engl. Version (Sokol). She is a little more fluid in the process.
P.S. Have already read many of your comments.



Author: hermann (Austria), 01-12-2017 13:36
WWL - Wildes Weites Land
Updatet engl. Version
Name >Sokol


Author: Nalandor (Germany), 27-11-2017 18:35 Like
very good map - Wildes Weites Land
Yes, a very good map for Long fun.
I think it could finished in many ways and it would be every time different ending.


Author: Nalandor (Germany), 24-11-2017 14:42 Like
really fun - Wildes Weites Land
OK, now the first two weeks are over and I have enemies around me. All of them not easy to beat, but I think "Falke" will go his way.
It make`s a lot of fun to Play these opening.......

  hermann (Austria) writes:
25-11-2017 18:28

Wildes Weites Land - Wildes Weites Land

Thanks for the comment.
I'm glad if you have a lot of fun. I guarantee that the fun lasts loooong if you play to victory. “Falke” need a good strategy and condition.
I hope the german lyrics were not a problem.
For the English version -Name Sokol- I still collect updates (2-3 days).


  Nalandor (Germany) writes:
26-11-2017 09:13

- - Wildes Weites Land

I think without understanding the text-boxes, it is playable.

Mit ist es natürlich mehr Spaß...

Bitte nicht weiterlesen, Spoileralarm...

Junge Junge, die Balliste und auch der Special sind eine tolle Kombi zu Anfang. Das erlaubt fürchterlich viele Trickkämpfe.
Falke geht mit seinen Junkern sehr weit nach vorne. Tag 21 hatte ich beide gelben Burgen genascht. Danach hab ich mich um Türkis gekümmert.
Derweil kommt doch glatt Urgash und nimmt mir eine Orkstadt wieder weg...
Habe jetzt noch einen Save als ich Falke mit 47 Junkern und 115 Bogenschützen gen Norden segeln lassen will. Gefolgt von Dougal der sich mit Orks gut eingedeckt hat.
Telsek und Ellaine bauen weiterhin den Süden aus....
WOW... im Norden angelegt wird es erst richtig spannend. Ein abtrünniger Ritter und dieser Ork.... Dougal ist tot, Falke schafft es mit 45 Junkern bis hinters eigene Tor in Sicherheit und steht vor nem bösen Block.
Ich denke ich springe nochmal zu meinem letzten Save zurück als ich losgesegelt bin...

Hinter meinem Tor wollten mich Meisterjäger wieder verlassen, die aber nie bei mir waren?? Hab ich den Trigger irgendwo übersehen? Bitte nicht verraten, ich finde die schon, nur schade das diese TextBox trotzdem erscheint ohne das die Jungs mich je erreicht hatten.

Macht weiterhin ne Menge Laune und packt mich nun auch am Ehrgeiz.
Ne Balle, Racheengel und Junker...mach was draus. :-)


  Nalandor (Germany) writes:
27-11-2017 18:44

finished - Wildes Weites Land

Ich bin gar nicht durchs Elbenland gegangen, da ich diese Furt nicht entdeckt habe.
Die ist wirklich gut versteckt....irgendw ie.
Ich bin direkt raufgesegelt und mit Falke und Dougal mitten durch das orange Orkland gelaufen um nach Hof zu gelangen.
Der fette Block ist dann mitgekommen???

Im Süden hat sich Orange und blau breitgemacht in den Orkstädten, diese wurden später durch eine riesen Mannschaft Zwerge zurückerobert.
Der fetteste Fisch ging über die Furt zu Ylthin. Laszlo blieb dann auch irgendwie dort. Ein Scout konnte sich durchschleichen und hat das grüne Zelt geholt.
Nachdem im Norden alles eingenommen war hab ich Falke mit allem was in der Ecke verfügbar war ausgerüstet und hab ihn durch den grünen Border von oben her geschickt und es kam zum Showdown in einer Dunkelelbenstadt im Untergrund.
Da Laszlo Dirael befreit hatte, konnte das Zelt offenbar besucht werden.
Benötigt habe ich 4 Monate und 3 Wochen auf schwer.

Richtig gute Karte, die mich jetzt seit dem Wochenende nicht mehr losgelassen hat.


  hermann (Österreich) writes:
27-11-2017 22:31

WWL - Wildes Weites Land

@ Nalandor
Einmal mehr ein Dankeschön für deine detailreichen, enthusiastischen „Kriegsberichte“ !
Nochmal zurück zum Spiel: Durch die riesige Map vervielfältigen sich (ist ja so geplant) die Varianten, die man unmöglich alle im Probeläufen durchexerzieren kann.
Der gedachte „rote Faden“ im Spielablauf kurz:
Stärkung in der Heimatstadt- über die Furt zu den Elben- Befreiung Diarels (Bedingung für grünes Schlüsselmeiste rzelt) Aufnahme der bereitgestellten Meisterjägerkom panie beim grünen Tor- zur ausbaufähigen Ritterstadt HOF- voll aufgerüstet zur Orkdezimierung- den blauen Ritter (Laszlo) im Norden abfangen- den Osten erobern und am Schluss sich die Höhlenkreaturen (Zwerge, DE) zur Brust nehmen.
Es müssen natürlich auch andere Wege zum Sieg führen.
Zu den Fragezeichen: die Meisterjäger beim grünen Tor schließen sich immer an (nur die Infobox ist getriggert).
d.K. Der fette Block ist dann mitgekommen??? (das verstehe ich nicht)
Hat Laszlo als Feind Diarel befreit oder wurde er von Falke rekrudiert?
Die Furt zur Übersetzung ins Elfenland ist (zugegeben) zu unauffällig und werde es ändern.
A propos ändern, was wäre d. M. für die engl. Version ev. noch etwas besser?

Wegen dem verbratenen WE entschuldige mich bei deiner Familie /Freunde 


  Nalandor (Germany) writes:
28-11-2017 10:57

WWL - Wildes Weites Land

War halt ein gelungenes heroes-WE :-)

Ich versuche es glaube ich nochmal mit dem gedachten roten Faden... Hab den Ork im Süden und den Zwerg vorher ausgelöscht und bin dann nach oben gesegelt. Somit war ich nicht auf dem Elbenland und Ylthin hat sich möglicherweise die Meisterjäger geschnappt. Sie war zumindest lange Zeit des Spiels laut Diebesgilde die beste Heldin neben Laszlo.
Der fette Block... ich kam ja it nur noch um die 40 Junker hinter dem Tor an. Auch ohne die Meisterjäger halt die TextBox, und stehe also vor Phönixen. Ok, dachte ich, das geht nimmer gut.
An dieser Stelle fände ich persönlich besser diese Phönixe entweder nicht da stehen zu haben, oder sowas wie ein Phönix-Dwelling da hin zusetzen. Dann hat man einen den man teuer bezahlen muss. Mit den 10 war vieles sehr einfach. Im Grunde konnte Falke mit den Phönixen den Rest der Karte bestreiten. Bis auf Laszlo. Der war bis zum Ende ne sehr harte Nuss.
Laszlo muss Dirael aus dem Gefängnis geholt haben, da ich gegen sie antreten musste als blaue Heldin. Ich hatte mal vor eine Seherhütte auf einer Karte zu setzen, die nach der Eroberung einer bestimmten Stadt seine Belohnung freigibt. Das tat sie auch, allerdings konnte diese Stadt irgendwer erobern und die Belohnung wurde an den erst-besten gegeben. Ich glaube das ist hier auch so. Hauptsache Dirael ist befreit und der Trigger löst aus....
Das mit meiner Stadt war dann blöd und ich habs wieder verworfen, hier mit dem Zelt finde ich es nicht so schlimm.

Das mit der Furt finde ich im nachhinein gar nicht so schlimm. Als ich dort langkam sah ich die Stallung und ein +1 Def Gebäude und war halt nicht mehr sooo aufmerksam. Pech eben. Auch das grüne Border-Gebäude ist gut versteckt. Als mir diese beiden Sachen recht spät aufgefallen sind dachte ich... hey cool , so komm ich ja auch von oben zu Ylthin. Da Laszlo da rumschwirrte und ich schon 2x gegen ihn "Saures" eingesteckt hatte, konnte ich aufrüsten und zum Endkampf schreiten mit vorherigem Aufrüsten. So gesehen war es schon cool den etwas "versteckten&qu ot; Schleichweg später zu entdecken. Jedenfalls für mich.

Ehrlich gesagt hab ich nicht viel an Vorschlägen zur Verbesserung. Ich mag die Art wie Du mit Wasser in der Landschaft umgehst. Man kann öfter mal hier und da ein wenig durchs Wasser gehen. Das gefällt mir, und jetzt wo ich die Furt kenne, ist sie auch gar nicht mehr so unscheinbar....
Lasse ich wie im gedachten roten Faden Gelb und Türkis erstmal leben und schleiche mich durch Ylthins Land nach HOF, wird sicher der gelbe Ork und Zwerg sehr stark werden im Spielverlauf und eine Art "Laszlo" werden.
Die rote Mine unter der Startstadt kann man nicht besuchen... was aber eher spitzfindige Kleinigkeiten sind.
Vorerst hab ich Lust die Karte nochmal andersrum zu spielen, MIT Meisterjägern und MIT Dirael selbst befreien....
Habe also nicht große Vorschläge zur Verbesserung, sondern erfreue mich eben an einer gelungenen Karte...
Falls mir etwas erwähnenswertes einfällt schreib ich es einfach noch hier hin....



Author: fosgen (Kenigsberg), 19-11-2017 00:05
111 - Wildes Weites Land
Auf der Karte sind die Skripte? Ob die Version auf Englisch?

  hermann (Austria) writes:
19-11-2017 14:18

Wildes weites Land - Wildes Weites Land

Trial German
Ask for comments on Upgades

English version name: "Sokol".



Subscribe to our Telegram Channel "maps4heroes.com" to be the first to receive NEW Maps and News for Heroes of Might & Magic 7, 6, 5, 4, 3, 2!

Heroes 3: Horn of the Abyss 1.6.1 - Download Section

Heroes 7 News

Heroes 3 map: "Atlantic Revolutions"

Heroes 3 New map: "1797:Northern Italy campaign"

Heroes 7 maps

Heroes 7 patch 2.2 now available

Heroes 7 Creatures Fortress

Heroes 7 patch 1.8 now available

Heroes 7 patch 1.7 now available

Heroes 7 patch 1.6 now available

Heroes 7 patch 1.5 now available

Heroes 7 patch 1.4 now available

Heroes 7 patch 1.3 now available

Heroes 7 patch 1.2.1 now available

Heroes 7 cheats

Heroes 7 available!!! - Launch Trailer

Heroes 7 - closed beta 2 now available!

Heroes 7 screenshots

Heroes 7 Elves faction

Heroes 7 Dwarves faction

Heroes 7 Academy faction

Heroes 7 Haven faction

Heroes 7 release date: 29 September 2015

Haps4Heroes.com

How can I support maps4heroes.com ?

YooMoney:

Subscribe to our Telegram Channel "maps4heroes.com" to be the first to receive NEW Maps and News for Heroes of Might & Magic 7, 6, 5, 4, 3, 2!

Copyright © 1999-2024 All questions and comments please mail to evgkuz@yandex.ru

Privacy Policy